Loading...

Gelin damat pastası

Gelin damat pasta Aslında tam ismini koysaydım 'Çikolata kafesli krem şantili ganaj soslu ıslak kek" olurdu. Hem çok uzun hemde...

krem şantili arap kızı pastası
Gelin damat pasta
Aslında tam ismini koysaydım 'Çikolata kafesli krem şantili ganaj soslu ıslak kek" olurdu. Hem çok uzun hemde karışık o niçin şıklığına ve siyah beyaz oluşumuna düşünerek 'gelin damat pastasını' ismini koydum. Yapılışı zor değil ama biraz uzun sürüyor. Bence denemenizi değecek. 

Malzemeler:

kek için:
5 tane yumurta

350 g şeker (1,5 su bardağı)
200 ml süt (2 çay bardak)
50 g kakao (4 çorba kaşık)
100 ml sıvı yağ (1 çay bardak)
350 g un (2 su bardak)
1 paket kabartma tozu

ganaj sosu için:
200 ml krema
2 tane 80 gramlık sütlü çikolata

üzerine:
1 kutu krem şanti tozu
hazırlamak için yeterince soğuk süt

etrafında:
3-4 tane eritilmiş bitter çikolata

Yapılış:


Keki yapmak için yumurtaları ve şekeri iyice çırpılır ardında sütü ve sıvı yağı ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz. Unu, kakao ve kabartma tozu elekten veya süzgeçten geçirerek ekliyoruz ve tamamen karışana kadar çırpıyoruz. 
Elde ettiğimiz karışımı önceden pişirme kağıdı döşediğimiz bir fırın tepsiye döküyoruz ve 180ºC ısıtılmış fırına pişiriyoruz. 
Fırına göre zaman değişiyor ama kürdan batırıp piştiğini anlayabiliyoruz. Benimki 25 dakika sonra pişmiştir. 
Kekimiz pişene kadar sosumuzu hazırlayabiliriz. 
Küçük bir tencereye kremayı ateşe koyuyoruz. Kaynatmadan, sadece parmağımıza sıcak hissi verene kadar ısıtıyoruz ve ateşi söndürüp parçalanmış sütlü çikolatayı ekliyoruz. 
Çikolata erittikten sonra kaşıkla güzelce karıştırıp sosumuz hazır olur. 
Bu arada muhtemelen kek pişmiş oldu. 
Bir kürdan batırarak bunu daha kesin bir şekilde görebiliyoruz. 
İlk sıcaklığı geçtikten sonra ikinci bir tepsi yardımıyla veya masamız üstüne alt üst çevirerek altında ki pişirme kağıdı söküyoruz. 
Tekrar çevirmeden, kağıt yerine sosumuz boca edip, güzelce yayıyoruz ve tamamen soğumaya bırakıyoruz. 
Öyle yaparsak kekimiz de bir miktar sos emecek ve lezzetini arttıracak. 
Soğuduktan sonra istediğimiz şekline kesebiliyoruz ve her bir parça üstüne önceden, bir ara bulup, hazırladığımız krem şantiden bir miktar sıkıyoruz. Ben yuvarlak kesmeye tercih ediyorum hem çocuklar ara kalan keki yemeye bayılıyorlar hemde bitmiş olan pastam taç gibi görünmesi dolayı. Aslında öyle de servis edilebilir ama benim için bu kadarcık görüntü yetmedi ve süslemeye devam ettim. 
Keklerin etrafına kaplayacak uzunluğunda pişirme kağıdı kesiyoruz ve eritilmiş bitter çikolata ile şekiller çiziyoruz. İsterseniz başka bir kağıda siyah kalemle belli bir şekil çizip pişirme kağıdın altında koyarsanız daha güzel bir sonuç alabilirsiniz. Benim bu kadar incelemek için vaktim olmadığından göz kararı ile yaptım.
Bu çikolatalı kağıdı keklerimiz etrafına yapıştırıyoruz ve bir kaç dakika çikolata sertleşene kadar buzdolaba bekletiyoruz. 
Fakat yapıştırdığımız zaman çikolata çok akışkan olmaması gerek yoksa dik kaldırınca kağıdın üstüne süzülüyor. Azcık soğuyana kadar masa üstünde bekletiyoruz. 
Buzdolapta 3-5 dakika kalınca çikolata tamamen sertleşecek ve kağıdı rahatça çıkartabileceğiz. 
Seri çalışırsam birini soğuyana kadar ben öncekinin kağıdı çıkartıyorum ve bir tane daha hazırlıyorum. 
Benden bu kadar. İsterseniz süslemeye zevkinize göre devam edebilirsiniz ama sade daha şık görünüyorlar bence. 
Ben paşam okula götürsün diye yaptım ve çikolatadan 1B (sınıfı) yazısı ekledim ve biraz renkli şeker serptim. 
Çocuklar çok sevdiler.
Çay saati ve pastalar 4472099642693823638

Yorum Gönder

emo-but-icon

Ana Sayfa item

Translate

Bumerang - Yazarkafe
En İyi Tarif Blogları
Yemek tarifleri

Top 5

Rasgele tarifler