Loading...

Sade sütlaç ( nişastasız )

Tatlı krizlerimizi yatıştırmak için en sağlıklı tatlılardan biri sütlaçtır.  Üstelik maliyeti oldukça düşük ve yapımı kolay. Bu çeşidi yapm...

sütlaç tarifiTatlı krizlerimizi yatıştırmak için en sağlıklı tatlılardan biri sütlaçtır. 
Üstelik maliyeti oldukça düşük ve yapımı kolay. Bu çeşidi yapmak için de ben göz kararı el ayarı kullanıyorum aslında. Ama siteye tarifi koyabilmek için ölçülere dikkat ettim ve bakın nasıl yapıyorum. 

malzemeler:

1çay bardak dolusu pirinç (100 gr)
1 çay bardak dolusu şeker (100 gr)
1 l süt
2,5 su bardağı soğuk su
1/4 çay kaşığı tuz
tercihinize bağlı tarçın ve limon kabuğu

yapılış:


Ben sütlaca un veya nişasta katmıyorum. Sadece pirinçteki nişasta ile bağlanıyor ve çok de lezzetli oluyor.  En güzel sütlaç kırık pirinçten oluyor ama olmazsa olmazı değil. Ben fotoğraftaki sütlacı normal pilavlık pirinçle yaptım.
sutlaç tarifiBakalım nasıl. Pirinci bir güzel yıkadıktan sonra koyalım tencereye, üzerinde soğuk suyu ve tuzu ekleyip ateşe oturtalım. Suyunu çekene kadar dibe tutmamak için bir kaç kez karıştıralım.  Aslında sütlacı bağlanmak için ne kadar çok karıştırırsak bu kadar iyidir. Karıştırınca pirinçteki nişasta süte geçiyor, koyulaşıyor ve bizim sütlacımız kremli bir kıvam kazandırıyor. 
sütlaç tarifiSuyu çektikten sonra sütümüz (soğuk veya sıcak fark etmez)  ekliyoruz ve bundan sonra daha sık karıştırıyoruz. Hem tencerenin dibine tutmasın hem de kıvamı arttırmak için. Eğer aromalı bir sütlaç yapmak istiyorsanız, sütle beraber vanilya, rendelenmiş portakal veya limon kabuğu koyabilirsiniz. 
15-20 dakika sonra sütlacımız koyulaştıktan sonra şekerimizi koyabiliriz. Benim için ideal 1 çay bardağı şekerdir, ama tadına bakarak kendinize göre ayarlayabilirsiniz. Şekeri koyduktan sonra sütlacımızı bir 5-6 dakika daha karıştırarak kaynatıyoruz. 
Sıcakken kaselere konulur ve soğuduktan sonra isteğinize göre üzerine tarçın serpilir.

AFİYET OLSUN
Tatlılar 7532245275721855891

Yorum Gönder

  1. bu tarif kaç kişilik oluyo ???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evdekiler sütlaç çok sevdiği için ben 4 çorba kasesinde paylaşırım, ama küçük kaselerde 5-6 doldurabiliyor.

      Sil

emo-but-icon

Ana Sayfa item

Translate

Bumerang - Yazarkafe
En İyi Tarif Blogları
Yemek tarifleri

Top 5

Rasgele tarifler