Loading...

Düdüklü tencerede etli kuru fasulye çorbası

Yaygın yemeklerinden biri de kuru fasulye dir. Bir çok yemekler yapılabilir kuru fasulye den ve hepsi çok seviliyor. Kuru fasulye çorbasını...

kuru fasulye çorbasıYaygın yemeklerinden biri de kuru fasulye dir. Bir çok yemekler yapılabilir kuru fasulye den ve hepsi çok seviliyor. Kuru fasulye çorbasını etlisini veya etsizi de yapılır. Ben burda düdüklü tencerede etli olanı göstereceğim. 

malzemeler:

1/2 kg kuru fasulye
1-2 tane etli dana kemiği ( yoksa 300 gr dana kuşbaşı)
1 tane soğan
1 tane havuç
1 kaşık domates salçası (veya 3-4 tane rendelenmiş domates)
3-4 kaşık sıvı yağ

yapılış:

Ben miktarları verdim ama en güzel yemekler el ayarı ve göz kararı ile yapılır. Benim ölçüm avuç tur. Kişi başına birer avuç kuru fasulye hesap yapıyorum çünkü bir yemek tabağına yaklaşık bir avuç kadar tane girer. Fazla yaparsam de ikinci gün yiyen olmaz.
Ölçtüğümüz kuru fasulyeleri akşamdan yıkayıp, ılık suda ıslanmalarına koyalım. Veya en azından 8-10 saat suda kalması lazımdır.
kuru fasulye çorbasıDüdüklü tencereye sıvı yağı kızdırıp, üstünde yemeklik doğradığımız soğanı ve yarım çay kaşık tuz kavurmaya başlayalım. Havucu soyup rendenin kalın tarafından rendeleyelim ve soğanlarla birlikte rengini çıkana kadar kavuralım. 
kuru fasulye çorbasıHavucun rengini çıkınca kemikleri veya kuş başı etleri ve salçayı veya domatesleri koyup et beyazlaşana kadar kavurmaya devam ediyoruz. 
Üstünde yeteri kadar su koyup kaynamaya bırakalım. Su kaynadıktan sonra suyun süzülmüş fasulye taneleri de ekleyelim ve tencerenin kapağı kapatıyoruz. 
kuru fasulye çorbasıSupaptan buhar çıkmaya başladığı andan itibaren 30-40 dakika pişirmeye bekleyelim. Bu arada bizde boş durmayalım ve pilavsız fasulye çorbası olmaz diye onu hazırlarız.
Piştikten sonra kemikleri çıkartıp etleri ayıklamaya kaldı. Ve servis ederken tabi ki yanında olmazsa olmazı sade pilavın hazır olması gerek. 


Ben öyle yapıyorum.
Çorbalar 5035527423319474236

Yorum Gönder

emo-but-icon

Ana Sayfa item

Translate

Bumerang - Yazarkafe
En İyi Tarif Blogları
Yemek tarifleri

Top 5

Rasgele tarifler