Loading...

Ev fırınında domates salçası

Kolay iş değil evde domates salçasını yapmak ama hem parasal hemde sağlık açısında karlı çıkınca hanımların yapamadıkları bir şey yok diye d...

fırında domates salçası Kolay iş değil evde domates salçasını yapmak ama hem parasal hemde sağlık açısında karlı çıkınca hanımların yapamadıkları bir şey yok diye düşünüyorum. Bende eskiden salça yapan hanımlardan satın alırdım zira bahçem veya terasım olmayınca başka çarem yok sanırdım. 3 sene öncesine kadar.
Birisinden duydum ki ezik, çürük, pazarda satılamayan domatesten yapıyorlar bu salçayı. Yüzüm düştü ve bir daha satın almadım. Markette ki salçayı de çocuklar sevmiyorlar, artı içinde ne E' ler konulduğunu de bilemeyiz. Artık her yaz domates alıp ev ihtiyacını karşılayacak kadar salça yaparım. Domatesleri de sert ve etli (salata için) olanlardan seçerim. 1 lira fazla veriyorum ama 10 kg domatesten en azından 3 kg salça çıkıyor. Yumuşak domates kullanıldığında anca 1 kg civarına olur. Bir de unutmayalım küçük paşamı eğlencesi kardır.

Malzemeler:

10 kg etli ve olgunlaşmış domates
150 g salamura tuzu
fırında domates salçası
Başlayalım:

Salça yapacağım günü benim paşam çok eğleniyor zira domatesleri çekme işi ona ait oluyor. Ben doğruyorum, o makineden çekiyor.
Kıyma makinesi veya robot olmadan de olur ama süzme sırası gelince daha kolay olur domatesler çekilmiş olunca.
fırında domates salçasıÇekilmiş veya sadece küçük doğranmış domatesleri tuz ile karıştırarak büyük, kapaklı bir kavanoza (turşu için olanları idealdir) 1-2 gün güneş gören bir yere suyunu salmasını bekletiyoruz. Kapağı sadece sinekler veya başka uçan böcekler uzak tutmak için üzerine koyacağız. Suyunu saldıktan ve domatesleri yumuşadıktan sonra dibe toplanmış sarı suyunun bir bölümü yavaşça dökersek veya bez bir torbaya süzersek koyulaşma süresi çok daha az olacak ve salçamız daha tatlı çıkacak.
Süzmek için büyük delikli bir süzgeç çekirdekler ve kabuklar kalana kadar geçiriyoruz.
Bundan sonrasına eğer bahçeniz veya terasınız iyi güneş görürse tepsilere domates suyunu dökerek güneşe koyulaşmaya bekleyebilirsiniz.
Ama benim gibi bu imkanlarınız yoksa, fırın tepsilerinize dökerek, fırında 70-75º C geçmeyecek kadar açabilirsiniz. Fırın kapısını yarı açık kalacak şekilde ayarlayın ve 8-10 saatte kadar ara sıra karıştırarak salçanızı elde etmiş olacaksınız.
10 kg domates kullanarak benim 3 kg civarına salçam oluyor ama bu miktar domateslerin çeşidine bağlı. Ben etli domateslerden tercih ediyorum. Hem daha çabuk suyunu buharlaşıyur hemde daha fazla salçam oluyor. 

Soslar 2652524900645989354

Yorum Gönder

emo-but-icon

Ana Sayfa item

Translate

Bumerang - Yazarkafe
En İyi Tarif Blogları
Yemek tarifleri

Top 5

Rasgele tarifler