Loading...

Tavuk sote

Kolay ve hızlı yapılan bir tavuk yemeği yapacağız bu sefer.  Tavuk sote özellikle vaktiniz veya malzeme listeniz kısıtlı olunca kurtarıcı b...

tavuklu yemekleriKolay ve hızlı yapılan bir tavuk yemeği yapacağız bu sefer.  Tavuk sote özellikle vaktiniz veya malzeme listeniz kısıtlı olunca kurtarıcı bir yemek tarifi dir. 

malzemeler:

2 tane tavuk göğsü
1 tane soğan
1 tane havuç
2 tane tatlı biber
2-3 tane domates
yarım çay bardak sıvı yağ
tuz, karabiber, maydanoz, 1 tane defne yaprağı

yapılış:

Ben, genelde, tavuk satın alırken, kemikli kısımlardan tavuk çorbasını yaparım, butları ve göğüsleri ana yemeklerime gider. Tavuk soteye eğer butları de koymak isterseniz kemiklerden ayıklanmış ve küplere kesilmiş eti ile yapabilirsiniz. Benim derin dondurucuda 2 tane tavuk göğsü vardı ve onları sote yaparak değerlendirmeye karar verdim.
Soğanı soyup yemeklik şekilde doğradım, rendenin büyük tarafından havucu rendeledim ve biberleri ince şeritler şekilde kestim. Hepsini 1 çay kaşık tuzla beraber yarım çay bardak sıvı yağda kavurmaya başladım. Bu arada tavuk göğüsleri bir az büyük parçalara kestim ve sebzeleri kavurduktan sonra tencereye ekledim. Tavuk parçaları beyazlanınca (yaklaşık 5 dakika sonra) küçük doğradığım domatesleri ve defne yaprağı de koyup domates suyunu çıkana kadar karıştırarak kavurdum. Üzerinde tavuk parçalarını kaplayacak kadar su ekledim ve kapağı kapatarak, kısık ateşte 15-20 dakika pişirmeye bıraktım. Piştikten sonra tuz ve karabiberin ayarını yaptım ve sofraya götürmeden önce maydanoz serptim. 
tavuk yemekleri

Garnitür olarak herhangi bir pilav çeşitlerinden, patates püresi veya pomme natur (haşlanmış patates yağda 5 dakika çevirilir) olabilir.
Ana yemekler 4807771279767416785

Yorum Gönder

emo-but-icon

Ana Sayfa item

Translate

Bumerang - Yazarkafe
En İyi Tarif Blogları
Yemek tarifleri

Top 5

Rasgele tarifler