Loading...

Arap kızı keki ( brownie )

Çok sevilen bir kek türü olduğu için benim evimde de sıkça isteniliyor. Herkes tarifi biliyorlar sanmıştım ve onun için yayınlamaya düşünmem...

çikolatalı brownieÇok sevilen bir kek türü olduğu için benim evimde de sıkça isteniliyor. Herkes tarifi biliyorlar sanmıştım ve onun için yayınlamaya düşünmemiştim ama kendi arkadaşlarım bilmedikleri öğrendikten sonra bir yazayım dedim. Ve işte benim arap kızı tarifim. 

malzemeler:

250g margarin 
300g şeker
250ml süt
50g kakao
300g un
6 yumurta
1 kabartma tozu

ve yapılışı:
Şekeri, kakao, sütü ve margarini bir tencereye koyup koyulaşıncaya kadar kaynatılır (yaklaşık 5-10 dakika).
Kaynatılmış karışımından 1 su bardak ayıralım ve kalanı soğumaya sağlarız. Soğuyasıya kadar yumurta aklarını çırpma telli veya mixer yardımıyla kar gibi olasıya kadar çırparız. Bu arada gelen yardım elleri geri çevirmiyoruz :) 
Soğumuş çikolata karışımına yumurta sarıları, unumuzu ve kabartma tozumuz de karıştırarak ekleyelim. 
Son olarak çikolata un karışımı kabartmış olan yumurta aklarımıza ekleyip kaşıkla birleştirelim. Ve hamurumuzu olmuş, pişirmesini kalıyor. 

Ya brownie kağıtlara paylaşıyoruz yada bir fırın tepsimize pişirme kağıdı döşeyip hamurumuzu piştikten sonra kolay çıkartmamızı sağlıyoruz.

kakaolu ıslak kekTepsi kullanırsak 40-45 dakika sonra bir kürdan batırıp pişip pişmediğini bakıyoruz. Pişti ise ters çevirip, kağıdı çıkartıyoruz ve kağıt yerine kaşık kaşık ayırmış olduğumuz çikolata sosu güzelce sürüyoruz. 
kakaolu ıslak kekBrownie kalıpları doldurduysanız daha çabuk pişecek (20 dakika civarında). Piştikten sonra ayırmış olduğumuz çikolata sosu bir sıkma pompasını yardımıyla her kekçik içine 2-3 delik açarak sıkıyoruz. 
Ama her şekilde güzel olacağını emin olabilirsiniz. 




AFİYET OLSUN !

Çay saati ve pastalar 5696493376971392403

Yorum Gönder

  1. Harika olmuş,çok güzel tarifler paylaşıyorsunuz,ellerinize emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Çok teşekkür ederim. Yaptıklarımı paylaşmaya seviyorum.

    YanıtlaSil

emo-but-icon

Ana Sayfa item

Translate

Bumerang - Yazarkafe
En İyi Tarif Blogları
Yemek tarifleri

Top 5

Rasgele tarifler