Loading...

Tarhana unu

Yaz günleri azalınca, önümüzde nasıl bir kış olacağını bilemediğimiz için her şeye hazır olmalıyız. Şimdi ucuz ve bol sebze bulunurken kışlı...

Tarhana unu yapılışıYaz günleri azalınca, önümüzde nasıl bir kış olacağını bilemediğimiz için her şeye hazır olmalıyız. Şimdi ucuz ve bol sebze bulunurken kışlık için vitamin deposu olan tarhana çorbasını yapma tam vakti. 

olmazsa olmazları:

1 kg yoğurt
1 kg kırmızı biber
1 kg domates
1 kg soğan
1 demet maydanoz
3-4 kaşık kuru nane (veya 1 bağ taze nane iyice kıyılmış)
1 su bardak tuz
3-4 kg un
1 kaşık kuru maya

ne ve nasıl yapacağız:

Benim saydığım malzemelerin dışında ne koyacağınız size kaldı. Ben fazladan 500 gr haşlanmış nohut, 500 gr haşlanmış mercimek, 500 gr mısır unu, 2 tane kereviz ve 4 tane havuç (hepsi rendenin küçük tarafından rendeledim) ve 2 baş sarımsak (iyice ezilmiş) koydum. Ayrıca kekik ekleyecektim ama unuttum. 
Yoğurdu süzgece koyup 10 dakika bekleterek 1 bardak kadar suyusundan kurtulmuş oldum. 
Tarhana unu yapılışıBu arada unun dışında bütün malzemeleri temizledikten sonra sırasıyla veya karışık olarak mutfak robotundan püre hale getirelim ve büyük bir leğenin içinde karıştıralım. Ben fotoğraf çekmek için hepsini ayrı ayrı koydum. 
Hepsini robottan çektikten sonra, unumuzu eklemeye başlıyoruz ve ekmek hamuruna benzeyen bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz. 
Tarhana unu yapılışıBen bu aşamaya geldiğimde leğenim küçük olduğunu fark ettim ve hamuru ikiye bölmek zorunda kaldım. 
Tarhana unu yapılışıŞimdi hazırladığımız hamuru mayalanmak için sıcak ama güneş vurmadığı bir yere, üstünü kapalı olarak, 5-12 gün bekletmemiz gerek (hava sıcaklığına bağlı). Günde 1-2 kere bakıp karıştırmamız lazım ki içinde ki havayı çıkartalım. 
Hamur gün geçtikçe kabarmaya bırakıp biraz cıvıklaşacak. 
Tarhana unu yapılışı
tarhanaMayalanması bittiğinde kurutmasına geçebiliriz. 
Bu iş için temiz bir masa örtüsü, çarşaf veya büyükçe bir bez parçası ve hava alabilecek bir yerimiz olması gerek. 
Ben masa örtüsü balkonuma serdim ve kaşık kaşık tarhanayı yaydım. 
Bu aşamada benimki gibi bir yardımcınız varsa belki daha çabuk bitirebilirsiniz (ama çokta emin olmayın). 
tarhana

Bütün tarhanayı yaydıktan sonra, camları ve kapıları açık koyarsanız (cereyan olsun) daha çabuk kuruyacak. 
Üst kısmı biraz kuruyunca (5-6 saat sonra) elimizle alıp ters çevirelim ve öbür tarafını kurumasını sağlayacağız. 
tarhanaAra sıra elimizle parçalar kopararak eğer tarhanamız elimize yapışmayıp kolay ufalanırsa tamamen kurumaya beklemeyeceğiz. Tamamen kuruyorsa o zaman ufalamaya zorlanır. 
tarhanaHafif nemli iken ufalayıp elekten veya süzgeçten geçirmemiz lazım. 
Eğer fazla kuru oldu ise robottan de geçirebiliriz. 
Elde ettiğimiz toz tarhanamızı bir tepsiye veya kuru bir beze 1-2 gün ara sıra havalandırarak tamamen kurutmamız gerek. 
tarhanaVe artık kendi ellerimizle yaptığımız tarhanayı, tanıdıklarımıza de tadımlık dağıttıktan sonra, kalanı bez torbalara veya cam kavanozlara kış boyunca saklayabiliriz.
Saydım malzemelerden bana 5,5 kg kuru tarhana çıktı, herkese bir pişirmelik kadar dağıttıktan sonra elimde kalanı 2 kg. Bunu de ailece afiyetle içeceğiz inşallah.
Çorbalar 8697571847648867154

Yorum Gönder

emo-but-icon

Ana Sayfa item

Translate

Bumerang - Yazarkafe
En İyi Tarif Blogları
Yemek tarifleri

Top 5

Rasgele tarifler