Loading...

Lokum kremalı pasta

Bu benim çocukluğumda çok beğendim bir pasta. Annem sık sık yapardı ama ben unutmuşum. Bir arkadaşım bana hatırlattı ve yapmaya karar verdi...

Bu benim çocukluğumda çok beğendim bir pasta. Annem sık sık yapardı ama ben unutmuşum. Bir arkadaşım bana hatırlattı ve yapmaya karar verdim zira benim paşalarıma de yedirmek istiyorum. 
Sizde yaparsanız eminim ki misafirleriniz nereden aldığınızı soracaklar, malum bu tip pastaları çok yaygın yapılmıyor, sadece pastanelerde bazen bulunuyor.

malzemeler:

hamur için:
12 kaşık sıvı yağ
12 kaşık şeker
12 kaşık domates suyu (yoksa 1 kaşık salça+11 kaşık su veya sadece 12 kaşık maden suyu)
1 paket kabartma tozu
500 g un

kreması için:
1 kg kuş lokumu
2 limon
400 g tuzsuz tereyağı veya margarin

işe koyulalım:

Tabi ki hamur ile başlayacağız. Bu iş kolay. Büyükçe bir kaba sıvı yağı, şekeri ve domates suyumuzu karıştıralım ve üzerine unu ve kabartma tozu ekleyip biraz sertçe, ama kolay çalışabileceğimiz bir hamur elde edeceğiz. 
Hamuru 4 parçaya bölelim ve tek tek önce masaya azcık açıp sonra yağlanmış fırın tepsinin arka tarafına transfer edelim. Merdane ile ortadan başlayarak yanlarına doğru tamamen açalım ve tepsinin dışında çıkan hamuru bir bıçakla keselim. Öyle hazırlanmış hamurlu tepsimizi 180ºC ısıtılmış fırında 10 dakika pişirelim ve çıkarttığımızda hamuru düz ve kendisinden büyük bir tepsiye veya tezgaha üst üstte kaydıralım. Eğer tepside yapışır ve kaymıyorsa altında uzun bir bıçakla sokup çıkartabiliriz. İki tane fırın tepsimiz varsa işimiz daha kolay. Biri fırında iken öbürü hazırlayabiliriz. Ama sadece 1 tane tepsimiz olursa, fırından çıkarttıktan sonra, iç tarafından su ile soğutmamız gerek, ondan sonra hamur açma işlemi tekrar ederiz. Bütün hamurları bittikten sonra, kremayı yapmaya başlayabiliriz.
Krema için kuş lokumu lazım, ben onu BİM mağazalarda tesadüfen buldum. Biraz daha sert bir lokum, bıçakla kesebileceğimiz sertliğinde olması gerek. 
Limonları dilim kesip çekirdekleri çıkartalım ve kabukla beraber kıyma makinesi ile lokumlarla çekelim. Biraz lokum, biraz limon hepsi bitene kadar çekelim. Bittikten sonra tereyağı ile karıştırarak kremamız hazır olacak. 
Pişmiş hamuru çok ince ve çabuk kırılıyor o yüzden dikkatli kullanmamız lazım. 
Onlardan en güzeli ayıralım ve kalanları krema ile yerleştirelim. Bir hamur bir sıra krema, yine hamur yine krema, en üste ayırdığımız güzel hamuru de koyduktan sonra hafifçe, hamurları kırmadan bastıralım ki krema ile her tarafta yapışsın. 
Simdi en zor kısmı geldi. Yumuşaması için 1-2 gün beklememiz lazım. Şansıma pasta yapmaya bitene kadar gece oluyor ve yatmaya gidiyorum genelde. Sabah kalkarken de yanlarından birkaç parça kesebilirim. Ama tam kıvama 1 gün sonra geliyor. 
Simdi bu anlattığım kremayı yaş pastalara de kullanabiliyorsunuz, veya her hangi pişirmeye gerek olmayan kremalı pastalara, hamuru ise başka kremalarla de yerleştirebilirsiniz. 
Zevkinize bakın. 
Çay saati ve pastalar 8563632679972599933

Yorum Gönder

emo-but-icon

Ana Sayfa item

Translate

Bumerang - Yazarkafe
En İyi Tarif Blogları
Yemek tarifleri

Top 5

Rasgele tarifler