Loading...

Haşhaşlı ve çam fıstıklı kepekli pirinç pilavı

Kepekli pirincinden yapılan pilav pişmez, sert kalır ve tatsız olduğunu okumuştum. Meraktan, bende bir kilo kepekli pirinç satın aldım ve d...

kepekli pirinçKepekli pirincinden yapılan pilav pişmez, sert kalır ve tatsız olduğunu okumuştum. Meraktan, bende bir kilo kepekli pirinç satın aldım ve denedim. Açıkçası tadından korktuğum için haşhaş ve çam fıstıklı yaptım ama bir dahaki sefere sadesini yapacağım. Gerçekten beğendim. Yalan söylemiyorum. Neyse şimdi yaptıklarımın tarifini vereyim. 

malzemeler:

2 su bardak dolusu kepekli pirinç
3 su bardak dolusu sıcak su
1 kaşık haşhaş
1 küçük paket çam fıstığı (45gr)
3-4 kaşık sıvı yağ
1 tatlı kaşığı kadar tuz

yapılış:

kepekli pirinçNormal pilava yaptığım gibi, pirinci sıcak tuzlu suya ıslatmaya koydum 25-30 dakika kadar. Sonra sular berrak çıkana kadar bir güzel yıkadım ve sonunda süzmeye bıraktım. 
Pirinçler süzülünce, tencereye yağı koydum ve ısındıktan sonra haşhaşı ve çam fıstığı ekledim. 
kepekli pirinçArada bir karıştırarak çam fıstığı kahve rengi olmaya bekledim, sonra tuzu ve pirinci ekleyip, pirinci şeffaflaşıp toparlayana kadar karıştırdım. 
Sıcak suyu de koyduktan sonra, tencerenin kapağını kapatıp, ateşi kıstım ve suyunu tamamen çekene kadar pişirdim (30 dakika gibi). 
kepekli pirinçVe bu kadar. 
Normal pirincine göre, kepekli pirinci bir az geç pişti ve %50 daha fazla sıvı istedi. Gerisi, gördüğünüz gibi aynı.

Madem çam fıstığı koymuşken keşke kuş üzümü de koysaydım ama başka zamana kaldı artık. Ben bu kepekli pirinci hakikaten sevdim ve pişirmeye devam edeceğim :)
Garnitürler 2618181253261213227

Yorum Gönder

emo-but-icon

Ana Sayfa item

Translate

Bumerang - Yazarkafe
En İyi Tarif Blogları
Yemek tarifleri

Top 5

Rasgele tarifler