Loading...

Haşhaşlı pirinç pilavı

Mutfakta deneyimler yapmaya severim. Haşhaşlı pirinç pilavı onlardan birisi. İlk kez yaptığımda misafirlerim vardı. Herkes beğendiler ve be...

pirinç pilavıMutfakta deneyimler yapmaya severim. Haşhaşlı pirinç pilavı onlardan birisi. İlk kez yaptığımda misafirlerim vardı. Herkes beğendiler ve ben yapmaya devam ettim. 

malzemeler:

2 su bardak baldo pirinç
1 kaşık çekilmemiş haşhaş
3-4 kaşık sıvı yağ
1 çay kaşık tuz

yapılış:

15-20 dakika pirinci sıcak suda ıslattım. Bu süre geçtikten sonra teflon tencereme sıvı yağı ısınmaya koydum ve haşhaşı pirinci yıkana kadar kavurmaya başladım. Pirinç suyunu temiz çıkınca haşhaş de kavrulmuş oldu. Haşhaşın üstünde tuzu ve süzülmüş pirinçleri ekledim ve kavurmaya devam ettim. Pirinçler toparlamaya ve şeffaflaşmaya başlayınca üzerinde pirinç kadar ( yani 2 bardak) sıcak su ekledim. 1-2 kere karıştırdıktan sonra tencerenin kapağı kapattıp ateşi kıstım ve pilavın pişmeye bekledim. 15-20 dakika sonra kontrol edilir. Eğer tencerenin dibinde su kalmadıysa ateşi söndürülür ve 5-10 dakika daha demlenmeye bırakılır. 
pirinç pilavı


Yapılışı böyle ama tadını bakmazsanız ne kaybettiğiniz bilemezsiniz. 
Garnitürler 7969900642068494951

Yorum Gönder

emo-but-icon

Ana Sayfa item

Translate

Bumerang - Yazarkafe
En İyi Tarif Blogları
Yemek tarifleri

Top 5

Rasgele tarifler