Loading...

Büyük tren yaş pastası

İstedim ki paşalarım yıllar sonra güzel hatıralar anımsayabilsinler. Doğum günleri o niçin çok görselli yapmaya çalıştım. Şimdi o fotoğrafla...

tren yaş pastaİstedim ki paşalarım yıllar sonra güzel hatıralar anımsayabilsinler. Doğum günleri o niçin çok görselli yapmaya çalıştım. Şimdi o fotoğraflara bakarken kendimden gurur duyuyorum. Hangi anne yavrusu için 80-100 kişilik bir pasta yapmaya kalkar? Tabi ki tek ben değilim ama sayıları çok fazla da değil. 
Ola ki yapmayı düşünenler var ise çok zor olmayan bir fikir vermeye çalışacağım. Tren pasta. Kişi sayısına göre vagon sayısı ayarlayabilirsiniz. 
Çok zor değil dedim ama sanmayın ki kolay demek istedim. Ben bu pastaya 3 gün boyunca uğraştım ama işe de giderek. 
Vereceğim tarif büyük siyah dikdörtgen fırın tepsisi için. Bir tepsiden 2 vagon yapılabilir, veya 1 lokomotif ve bir vagon. Ona göre siz malzemeleri ayarlarsınız. 

malzemeler (2 vagonluk):

kek:
6 yumurta
250 g şeker
120 g un
130 g nişasta

krema:
400 ml süt kreması
400 g çikolata (bitter veya sütlü)

süslemek için:
1 paket toz krem şanti
paketin arkasında yazdığı kadar süt
gıda boyası (eğer yoksa benim yaptıklarımı devamı okuyun)

yapılış:

En önemli malzeme yazmadım zira yoksa bu makaleyi okumazdınız. En çok cesaret lazım. Öbürler olmayınca başka şeylerle değiştirebiliriz ama cesaret yoksa hiç bir şey yapamayız.
Başlayalım hamuru yapmaya. gördüğünüz gibi yağ ve kabartma tozu kullanmıyorum ama bu hamur şimdiye kadar hiç hüsrana uğratmadı beni. Herkese tavsiye ediyorum. 
Yumurtaların akını ayırıp küvetlice köpürtmemiz gerek. Ne kadar çok çırparsak, hamurumuz o kadar güzel olacak. Bıçakla dilim kesebileceğiz kadar sert olmalı. 
Bu performansa varıp şekeri ekleyebiliriz ve karıştırmaya devam ederiz. 
Bu sefer 2-3 dakika karıştırsak yeterli olacak, sadece şekeri eşit dağılana kadar. Şekerden sonra yumurta sarıları de koyabiliriz ve yine karıştırıyoruz 1-2 dakika. 
Son olarak unumuz ve nişastamızı ekleyip pürüzsüz bir hamur elde edene kadar mikserle devamlı çırpıyoruz. Nişasta bir az ağır oldu için kabının dibine çökecek o yüzden iyice karıştırmamız lazım. 
Fırın tepsimizin dibine bir pişirme kağıdı koyduktan sonra, hamurumuzu döküyoruz ve eşit olarak yayılıyoruz. Pişirme kağıdı koymazsak, piştikten sonra hamuru yapışık kalabilir ve çıkartma sırasında kopabilir. 
180ºC ısıtılmış fırında 25-30 dakika pişirelim ve üzerine rengi koyulaşmaya başlayınca bir kürdanla piştiğini test edelim. 
Kürdan temiz çıkarsa tepsiyi çıkartıp, etrafında bıçağı gezdirip hamurumuzu tepsiden çıkartıyoruz. 
Ben 5 vagon ve bir lokomotif için 3 tepsi pişirdim. 
Şimdi alalım hamurumuzu ve altından kağıdı çıkarttıktan sonra önce ikiye keselim sonra her parça dörde bölelim. Öyle her vagon için 4 kat hamurumuzu olacak. Vagonların uzunluğu tepsinin uzunluğun yarısını olacak, genişliği de tepsinin çeyreği kadar.
Sıkılmadıysanız kremasını yapmaya başlayabiliriz. Krema olarak ben çikolatalı ganajı çok seviyorum ve oldukça sık olarak kullanıyorum. Bir tencereye 200 ml süt kremasını ısıtmaya koyuyorum ve kaynamadan önce parçalanmış 200 g çikolatayı dahil ediyorum. 
Genelde bitter çikolatasını kullanıyorum ama çocuklar söz konusu olunca bu sefer sütlü çikolata kullanmaya karar verdim. 
Çikolatamız eridikten sonra mikserle veya el çırpıcıyla iyicene karıştırıyoruz ve ılıyınca derin dondurucuya 1-2 saatte kaldırıyoruz. 
Derin dondurucudan çıkartınca tamamen soğuk olması gerek, hatta kenarlarından azcık donmuş olursa daha güzel olur. 
Şimdi kremanın en güzel zamanı geliyor ama aynı zamanda mikserimiz için en tehlikeli an. 
Mikserimizi en yüksek hızını kullanarak kremayı karıştıracağız ve kısa zamanda kremamızı kabarıp rengini de açılacak. Evet. Tam da böyle. 
İnşallah mikserinizi dayanıklıdır zira ben pastanın yarısındayken komşulara mikser aramaya çıktım.  
Hamurları koymadan önce ben kabuğu bıçakla çıkartıyorum ki krema daha güzel yapışsın. Paşalarım bu bölümü çok seviyorlar. 
Çıkan krema bir vagona tam geldi. Göz kararı dörde bölüyoruz ve dört parça hamuru üç bölüm krema ile üst üstte birleştiriyoruz. Dördüncü bölüm ise dış tarafına sürüyoruz. Bir poşete örterek buzdolabına en azında 2-3 saat koyabiliriz şimdilik. Pastamızı bitişinde vagonları daha kolay taşıyabilmek için her vagonu birer kağıt parçasını üstüne koyabiliriz.
Evet. Bu da bitti. Şimdi süsleme ve birleştirme kaldı. Gıda boyanız varsa, işiniz kolay. Krem şantiye azcık gıda boyası katıp vagonları boyamayı yapabilirsiniz. Bende vardı ama pastayı anaokulunda ki çocuklar yediler diye kullanmayı korktum. En iyisi doğal renkler diye düşündüm ve bakın nasıl elde ettim.

Lila rengi için: 
Bir parça kırmızı lahana az suda rengini çıkana kadar haşladım. 
doğal gıda boyasıMor suyu süzdüm ve üzerine yarım paket krem şantiye geren sıvı olana kadar süt ekledim. 
O süt karışımıyla krem şantiyi çırparak lila rengi aldı. 

Pembe için iş kolay: 
doğal gıda boyasıBen birkaç tane çilek haşlanarak ve süzerek kırmızı suyu elde ettim. 
Ama çilek yoksa, vişne, nar vs kırmızı renkte meyveler başarıyla kullanılabilir. suyu az çıkarsa sütle tamamlayabilirsiniz. 


doğal gıda boyasıYavruağzı rengi için: 
Bir çay kaşığı ucuna kadar safran suda 
kaynatarak ve sonra süzerek turuncu bir su elde ettim. 
O suyun üzerine çay bardağı dolduracak kadar süt ilave ederek krem şantiyi çırptım. Benim en sevdiğim rengi bu oldu. 

doğal gıda boyasıYeşil için:
Ben ısırgan otu yaprakları kaynatarak yaptım. 
Ama bu sefer suyu kullanmadım zira kahve rengi çirkin bir şey oldu. 
Sadece haşlanmış yaprakları, süt ve krem şanti tozu blender den geçirerek yeşil rengi elde ettim. 
Bu renk ıspanak veya herhangi yenilebilen ve acı olmayan yapraklardan yapılabilir. 

doğal gıda boyasıSarı rengi: 
Bir çay kaşık kadar zerdeçal direkt süte kaynatarak, süzdükten sonraki sütü kullandım. 
Bence yarım çay kaşık koysaydım daha iyi olurdu zira en göze batan rengi oldu. 
Bir tık daha açık olmasını isterdim. 


Krem şantimiz de hazır olduğuna göre süslemeye geçebiliriz. Teker teker vagonları masamıza getiriyoruz ve krem şantiyle kaplamadan önce vagonun taşıyacak yükü koymak için üst tarafını biraz çukurlaştırıyoruz. 
Her tarafta krem şanti ile kapladıktan sonra tekrar buz dolaba kaldırıyoruz bütün vagonlar hazır olana kadar. 
Nasıl olduğunu bilmem ama lokomotifin yapım fotoğrafları çekmemişim ama belli oluyor. Bu sefer çukur açmıyoruz, bir kat hamur ve altında ki krema uzunluğun 2/3 kesip, kesilmemiş parça üzerine yapıştırıyoruz. Bunu de zevkinize göre vagonlardan kalan krem şanti ile süslüyorsunuz. 
Bu kadar uzun bir pasta için tepsi bulunmadığına göre onu de biz yapmalıyız. ben buz dolabı kolisini alıp, kartonu istediğim büyüklüğünde bükerek koli bandı ile yapıştırdım. 3-4 kat karton trenimizin ağırlığı taşıyacak. Her tarafta alüminyum folyo ile giydirdikten sonra trenimizi koyabiliriz. Burada dikkat edeceğimiz nokta şu ki tepsinin genişliği kapının genişliğini geçmesin yoksa tren mutfaktan çıkartamayız. 
tren yaş pastasıLokomotifi ve vagonları yerine koyduktan sonra altındaki yardımcı kağıtları çıkartıp treni tamamlamaya geçebiliriz. Yük olarak ben lolipoplar koydum. Vagonlara bir de renkli şekerler yapıştırdım ve etrafında kurabiyeler ve çikolatadan yapraklar serptim. Tekerlekleri unutmayalım. Çikolata veya yuvarlak bisküvi, kurabiye vs. 
Tatlılar 7476668193957039098

Yorum Gönder

emo-but-icon

Ana Sayfa item

Translate

Bumerang - Yazarkafe
En İyi Tarif Blogları
Yemek tarifleri

Top 5

Rasgele tarifler