Loading...

Peynirli açma simidi

Peynirli açma simidi Çocuklarım olduktan sonra hamur işleri kendim yapmaya tercih etmeye başladım. Sonuçta onların sağlığını bana emanet...

açma simit
Peynirli açma simidi
Çocuklarım olduktan sonra hamur işleri kendim yapmaya tercih etmeye başladım. Sonuçta onların sağlığını bana emanet ve kendimden başka kimseye güvenmem bu konuda. Üstelik yaptıklarıma de sevgi kattığım için kesinlikle çarşıdakilerden daha lezzetli olur. Ben burada peynirli açma simidi göstermeye çalıştım ama peynir yerine zeytinli veya sade yapsanız de çok güzel olacak.


malzemeler:


-hamur için:

500 g un
300 ml süt
1 yumurta
1çay kaşık tuz
2 yemek kaşık şeker
20 g yaş maya

-iç malzemeleri:


2 kaşık tahin

2 kaşık sıvı yağ
(tahin ve sıvı yağ karışımı yerine 50 g eritilmiş tereyağı kullanılabiliyor)
yeterince tulum peyniri (lor peyniri de olabilir) ve çörek otu

-üzerine sürmek için :


1 yumurta sarısı ve susam


yapılış:

açma simit
Yaş mayağı iki kaşık şekerle karıştıralım ve sıvılaştırdıktan sonra 1 kaşık un ve 1 bardak ılık süt ile çözelim. Ununun ortasında bir çukur açarak maya karışımı dökelim ve 5-10 dakika ilk mayalamaya bırakalım. 

açma simitMayağımıza küçük kabarcıklar olmaya başlayınca, kalan sütü, yumurta ve tuzu ekleyip, yumușak bir hamur yoğuralım. 
Hazırladığımız hamurun üzerine bir havlu ile örtelim ve sıcak bir yere kabarmaya alalım. Ben fırını 40º ye ısıtıyorum ve hamuru orada mayalamasını hızlandırıyorum.
Hamurumuz iki kat kabarıncaya kadar bekliyoruz ve sonra şekil vermeye başlayabiliriz. 
açma simitÇalışacağımız yere ve ellerimize biraz sıvı yağ sürdükten sonra, hamurumuzdan yumurta büyüklüğünde bezeler kopartıp yuvarlak açıyoruz. Önce tahin ve sıvı yağ karışımı sürüp sonra zevkimize göre peynir ve çörek otu serperiz. 
açma simitRulo yapıp uçları birleştirdikten sonra tepsiye yerleştirebiliriz. 
Üzerlerine yumurta sarısı sürüp susan serpebiliriz veya sade bırakabiliriz. 
Açma200ºC ısıtılmış fırında 20-25 dakika pişirilir ve, en güzeli, çayın yanında sıcakken yenilir.



Kahvaltılar 8518536109971451283

Yorum Gönder

emo-but-icon

Ana Sayfa item

Translate

Bumerang - Yazarkafe
En İyi Tarif Blogları
Yemek tarifleri

Top 5

Rasgele tarifler