Loading...

Hindi çorbasi

Geçen yılbaşı için büyük paşam bir tane hindi aldı. Kocaman bir hindi pişirmek için çok fazla olduğunu ve onu parçalayarak pişirmeye karar ...

kolay çorbaGeçen yılbaşı için büyük paşam bir tane hindi aldı. Kocaman bir hindi pişirmek için çok fazla olduğunu ve onu parçalayarak pişirmeye karar verdim. Gövdesini hindi dolmasını yaptım, butları hindi füme , kanatları ise dondurucuda çorba olmaya sıra beklediler. Çok bekletmedim onları. Ve bakın çorbayı nasıl yaptım. 

malzemeler:

2 tane hindi kanadı
1 tane havuç
yarım kereviz
1 tane kuru soğan
1 tane kırmızı tatlı biber
1 kaşık sıvı yağ
isteğinize göre tuz, kırmızı pul biber, maydanoz

yapılış:

Havucu ve kerevizi yıkayıp soyduktan sonra rendenin kalın tarafından rendeledim. Soğanı ve kırmızı biberi temizleyip doğradım. Şekil veya büyüklüğü önemli değil, nasıl olsa blenderden geçireceğiz. Düdüklü tencereye sıvı yağ koydum ve sebzeleri 2 tatlı kaşık tuzla beraber sotelemeye başladım. Hindi eti çok yağlı oldu için sıvı yağ sadece sebzeleri yanmasın diye çok az koydum. Sebzeleri iyicene kavurduktan sonra hindi kanatları de koydum ve bir kaç kez kaşıkla çevirdim. Üstünde su koyup tencerenin kapağını kapattım ve buhar çıkmaya başladıktan sonra bir buçuk saat pişirmeye bıraktım.
Bunu 5-6 saat, arada kontrol ederek susuz kalmasın diye, pişirirseniz kemikleri de yumuşar ve blenderden geçirerek bulyon oluyor. Benim niyetin sadece çorba yapmaya o yüzden bu kadarını beklemedim.
Ateşi söndürdüm ve buharı çıkmasını bekledim. Kapağı açabilirken hindi kanatları çıkarttım ve etleri ayıkladım. Evde kimse deriyi sevmediği için onu dışarıda ki pisilere verdim. Tencerede kalan sebzeleri blenderden geçirdim ve ayıklanmış etleri geri çorbaya koydum. Ve bu kadar.
kolay çorba

Servis yaparken üzerine maydanoz ve sadece benim tabağıma kırmızı pul biber serptim.
Çorbalar 1957463103567239023

Yorum Gönder

emo-but-icon

Ana Sayfa item

Translate

Bumerang - Yazarkafe
En İyi Tarif Blogları
Yemek tarifleri

Top 5

Rasgele tarifler