Loading...

FIRINDA LEVREK BALIK

Balığı her çeşidi ve şeklinde yiyen biriyim. Sık sık alıp pişiririm. Bu sefe r fırında yapılışı göstereceğim. Ben levrek yaptım ama her hang...

balık fırındaBalığı her çeşidi ve şeklinde yiyen biriyim. Sık sık alıp pişiririm. Bu sefer fırında yapılışı göstereceğim.
Ben levrek yaptım ama her hangi balık olabilir. Balığı sevenler eminim ki beğenecekler tarifimi. 


malzemeler:

5 tane temizlenmiş balık
4 kaşık elma sirkesi
4 kaşık soya sosu
4 kaşık sıvı yağ
1 tane limon
1 tane kuru soğan
2 tane domates
2 tane defne yaprağı
1 çay kaşık kekik
1/2 çay kaşık karabiber

yapılış:


Balık, büyük ise, fileto yapsanız daha kolay olur ama benimkileri fileto yapsaydım sadece derileri kalırdı galiba. Ben balıkların kafaları sevmiyorum. Dokunamıyorum bile o yüzden benim balıklarının kafaları yok. 

Şimdii. . . Temizlenmiş balıkları tepsiye veya borcama koyarız. Tepsiyi yağlanmaya gerek yok çünkü üzerinde sosu koyacağız. 
Bir kase de elma sirkesi, soya sosu, sıvı yağı, tuz, karabiberi ve kekiği koyup karıştıralım, ve bu sosu balıklara dökelim.  
Limonu ince dilimler keserek balıkların içinde ve üstünde dizelim. 
Tepsiyi alüminyum folyo ile örterek 200 derecede fırında koyarız. Bu şekilde 2,5-3 saat fırında tutsak kılçıkları yumuşar, tıpkı konserve balığı olur. 

Benim yemek zamana kadar bu kadar vaktim olmadığı için sadece 30 dakika fırında tuttum. 30 dakika sonra tepsiyi çıkartım, alüminyum folyoyu aldım ve balıkların üstünde domates ve soğan dilimlerle örttüm. Açık olarak 15-20 dakika daha koydum fırına, domatesler ve soğanları pişene kadar. 
Ben servis ederken, yanında polenta ve sarımsak sosu koydum. Harika oldu, ama ekmekle de güzel olur.

Ana yemekler 1301938641132076523

Yorum Gönder

emo-but-icon

Ana Sayfa item

Translate

Bumerang - Yazarkafe
En İyi Tarif Blogları
Yemek tarifleri

Top 5

Rasgele tarifler