Loading...

Fırında peynirli makarna

Genelde bize 1 paket makarna çok fazla gelir. Yarısını pişirirsem kesinlikle: "makarna kalmadı mı?" diye soran bulunur, tümünü ...

kalan makarna değerlendirmeGenelde bize 1 paket makarna çok fazla gelir. Yarısını pişirirsem kesinlikle: "makarna kalmadı mı?" diye soran bulunur, tümünü pişirirsem de yenilmeden kalıyor. Öyle olursa makarna pişirmeyim mi? Pişireyim tabi ki, ve kalan makarnayı bir gün sonra değerlendiriyorum. Bu tarifin güzel tarafı ki artan peynirleri de kullanılmış oluyor. Bir bakın 

malzemeler:

sofradan kalan haşlanmış makarna 
150g buzdolaptan topladığım artan peynir
3 yumurta
1-2 kaşık sıvı yağ veya tereyağı

yapılış:

Makarna kalınca kurumaması için derin bir kaba koyun ve üstünü jelatinle kaplayın. Bu şekilde buzdolabı 3-4 gün bozulmadan, kurumadan ve başka kokular almadan saklayabilirsiniz. 
Ben genelde bir gün sonra hazırlıyorum. Duruma göre kıymalı veya peynirli olarak fırında yapıyorum. 
Bu sefer buzdolaba baktım bir sürü yenilmemiş peynir vardır. Dil, örgü ve tulum peyniri karışık toplam 150g kadar buldum. Büyük parçaları rendeledim ve hepsini makarnanın üstüne döktüm. 3 tane yumurta da kırdım ve karıştırdım. 
Tuz eklemeye gerek duymadım zira peynir zaten tuzlu. 
Orta boy bir borcamı 1-2 kaşık sıvı yağı veya tereyağı ile yağladıktan sonra makarna karışımı döktüm ve fırında 200ºC 45 dakikada pişmiş oldu. 
Bu şekilde pişmiş peynirli makarna sıcak de güzel olur, soğuk da. 
Ayrıca soğuyunca üzerine toz şeker serpmeye deneyebilirsiniz. Tatlı olarak de hoşunuza gelebilir. 
Garnitürler 6376867710720128794

Yorum Gönder

emo-but-icon

Ana Sayfa item

Translate

Bumerang - Yazarkafe
En İyi Tarif Blogları
Yemek tarifleri

Top 5

Rasgele tarifler